Onboarding tutorial ໜຶ່ງໃນຟີເຈີສຳຄັນທີ່ແອັບພລິເຄຊັນຄວນມີ

ເຖິງແມ້ວ່າ ເຮົາຈະເຄີຍພົບພໍ້ກັບ ການແນະນຳຂັ້ນຕອນຕ່າງໆຫຼັງຈາການໂຫຼດແອັບມາແລ້ວ ແຕ່ຮູ້ບໍ່ວ່າ ການແນະນຳຂັ້ນຕອນວິທີໃຊ້ເທື່ອທຳອິດໃຫ້ແກ່ຜູ້ໃຊ້ງານ ເຮົາເອີ້ນສິ່ງນັ້ນວ່າ “onboarding tutorial” Onboarding ເປັນວິທີຈະຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານເຂົ້າໃຈວ່າແອັບພລິເຄຊັນເຮົາເປັນແນວໃດ ເພື່ອໃຫ້ເກີດຄວາມລຶ້ງເຄີຍ ແລະ ໃຊ້ສະດວກຂຶ້ນໃນເວລາຕໍ່ມາ ເປັນວິທີຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານໃໝ່ເຂົ້າມາເລີ່ມໃຊ້ແອັບພລິເຄຊັນ ເຊິ່ງການອອກແບບ Onboarding ທີ່ດີອາດເຮັດໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານໃໝ່ການເປັນຜູ້ໃຊ້ງານປະຈຳຫຼັງຈາກດາວໂຫຼດແອັບ. Onboarding tutorial ແມ່ນຫຍັງ? Onboarding tutorial ເປັນຊຸດໜ້າທີ່ສະແດງໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານໃນກໍລະນີໃຊ້ແອັບນັ້ນເປັນຄັ້ງທຳອິດ ສ່ວນໃຫຍ່ຈະປະກອບດ້ວຍ 3-4 ຈໍສະແດງພາບ ເພື່ອເປັນການແນະນຳຊີ້ແຈງຂໍ້ມູນເບຶ້ອງຕົ້ນກ່ຽວກັບຜະລິດຕະພັນໃຫ້ກັບຜູ້ໃຊ້ໃໝ່ ແລະ ຂໍ້ມູນທີ່ໃຫ້ໄປນັ້ນຕ້ອງກະທັດຮັດໄດ້ໃຈຄວາມບໍ່ຍືດຍາວ. ສິ່ງສຳຄັນທີ່ນັກອອກແບບ UX (user experience) ຕ້ອງໄດ້ຄຳນຶເຖິງເວລາສ້າງ Onboarding...

Read More

5 ຫຼັກການ ສຳລັບການສ້າງແອັບເພື່ອມອບປະສົບການທີ່ດີໃຫ້ແກ່ລູກຄ້າ

ທ່ານຮູ້ບໍ່ວ່າ… ການອອກແບບ ແລະ ການປັບໃຊ້ແອັບ ແມ່ນບໍ່ງ່າຍເລີຍ. ຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ແມ່ນມີການພັດທະນາຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ແອັບຂອງທ່ານອາດຈະມີລັກສະນະ ແລະ ການເຮັດວຽກທີ່ແຕກຕ່າງໄປຈາກຕອນທີ່ຖືກເປີດໂຕຄັ້ງທຳອິດຫຼາຍ ຖ້າທຽບໃສ່ປັດຈຸບັນ. ຄວາມສຳເລັດຂອງແອັບພລິເຄຊັນສະໄໝໃໝ່ ແມ່ນຂຶ້ນກັບວ່າ ແອັບນັ້ນສາມາດປັບຕົວ ແລະ ເຕີບໂຕໄປພ້ອມກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າໄດ້ດີເທົ່າໃດ, ເຊິ່ງນັກພັດທະນາຂອງທ່ານຕ້ອງມີຄວາມສາມາດໃນການສ້າງຟີເຈີໃໝ່ໆ ທີ່ສ້າງແຮງບັນດານໃຈໃຫ້ເກີດການມີສ່ວນຮ່ວມ ແລະ ມີປະສິດທິພາບທີ່ເໜືອກວ່າຄູ່ແຂ່ງ. . ເຖິງວ່າທ່ານຈະບໍ່ສາມາດຄາດເດົາເທຣນ ຫຼື ໂອກາດ ໃນອະນາຄົດໄດ້ຕະຫຼອດ ແຕ່ທ່ານສາມາດສ້າງແອັບຂອງທ່ານດ້ວຍຄວາມສາມາດໃນການປັບຕົວ (scalability) ແລະ ສ້າງເອກກະລັກ (identity) ທີ່ເປັນຫົວໃຈຫຼັກໃນການສ້າງແອັບ. ຖ້າທ່ານປະຕິບັດຕາມຫ້າຫຼັກການຕໍ່ໄປນີ້, ທ່ານຈະສາມາດສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງລູກຄ້າ ທີ່ເຮັດໃຫ້ລູກຄ້າໄວ້ວາງໃຈ ແລະ ເພີດເພີນໄດ້ເຖິງວ່າເທຣນຈະປ່ຽນໄປກໍ່ຕາມ. 1. ສ້າງຕາມມາດຕະຖານແບບເປີດກວ້າງ ໜຶ່ງໃນສິ່ງທຳອິດທີ່ຄວນພິຈາລະນາແມ່ນມາດຕະຖານທີ່ເປັນເອກກະລັກ ແລະ ສິ່ງສຳຄັນແມ່ນ ຕ້ອງຮູ້ວ່າມາດຕະຖານໃດທີ່ມີຄວາມເໝາະສົມກັບແອັບຂອງທ່ານຫຼາຍທີ່ສຸດ. ຫຼາຍບໍລິສັດເລີ່ມຕົ້ນດ້ວຍການຮອງຮັບເອົາມາດຕະຖານ ແລະ ໂປໂຕຄອນ (Standards and Protocols) ຈຳນວນໜຶ່ງເຊັ່ນ: OAuth...

Read More

ຂັ້ນຕອນການພັດທະນາແອັບພລິເຄຊັນຕັ້ງແຕ່ຕົ້ນຈົນຈົບ

Step by step of mobile app Development Step 1: ໄອເດຍໃນການສ້າງແອັບພລິເຄຊັນ ເວລາເຮັດແອັບຂອງຕົນເອງເຈົ້າຂອງທຸລະກິດຢ່າງໜ້ອຍຕ້ອງຕອບຄຳຖາມເຫຼົ່ານີ້ໃຫ້ໄດ້ເສຍກ່ອນ: 1 ຈຸດປະສົງການສ້າງແອັບຂຶ້ນມາ (App Objectives) - ເປັນຫຍັງຈຶ່ງຢາກສ້າງແອັບຂຶ້ນມາ? - ແອັບທີ່ຈະສ້າງມີຄວາມຈຳເປັນສຳລັບທຸລະກິດໜ້ອຍຫຼາຍປານໃດ? -ເປັນຄວາມຄິດທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ຫຼື ບໍ່ ຖ້າອີງໃສ່ກຸ່ມລູກຄ້າຂອງຕົນເອງ? - ມີຊັບພະຍາກອນ, ແຫຼ່ງທຶນພຽງພໍໃນການສ້າງ ແລະ ໂປຣໂໝດບໍ່? 2 ກຸ່ມລູກຄ້າ ຫຼື ຜູ້ໃຊ້ງານ (Target Audiences) - ກຸ່ມລູກຄ້າແມ່ນໃຜ? ຜູ້ໃຊ້ງານມີສັກກະຍະພາບຫຼາຍປານໃດ? 3 ການພັດທະນາແອັບໃຫ້ມີຄວາມໂດດເດັ່ນ (App USP/Unique Selling point) - ຟີເຈີເດັດໆທີ່ສຳຄັນມີຫຍັງແດ່? - ຈຸດເດັ່ນຂອງແອັບແມ່ນຫຍັງ? ແຕກຕ່າງກັບເຈົ້າອື່ນແນວໃດ? - ເປັນຫຍັງຕ້ອງມາໃຊ້ແອັບຂອງເຮົາ? 4 ວິເຄາະຄູ່ແຂ່ງ (Competitors Analysis) - ຄູ່ແຂ່ງຫຼັກ/ຮອງຂອງຕົນເອງແມ່ນໃຜ? (who are direct...

Read More

6 ວິທີທົບທວນຕົນເອງໃຫ້ພ້ອມກັບການເລີ່ມຕົ້ນວຽກໃໝ່

ທ່ານເປັນບໍ່? ຕັ້ງໃຈກັບການເຮັດວຽກ ແຕ່ກໍຄິດຫຍັງບໍ່ອອກ…. ລອງໃຊ້ 6 ວິທີທົບທວນຕົນເອງໃຫ້ພ້ອມກັບການເລີ່ມຕົ້ນວຽກໃໝ່ ທີ່ພວກເຮົາຈະມາແນະນຳໃນມື້ນີ້. ເມື່ອເຮົາຕ້ອງປະເຊີນໜ້າກັບບັນຫາໃນການຄິດຄົ້ນງານ, ພະຍາຍາມແລ້ວແຕ່ກໍບໍ່ມີໄອເດຍອອກມາເລີຍ…. ນັ້ນອາດເປັນຍ້ອນເຮົາເລືອກຊ່ວງເວລາໃນການສ້າງສັນຜົນງານ ບໍ່ກົງກັບທຳມະຊາດຂອງຮ່າງກາຍ (Natural Circadian Clock). ຄວາມເປັນຈິງແມ່ນ ເຮົາຄວນໃຫ້ຄວາມສຳຄັນກັບສິ່ງທີ່ເອີ້ນວ່າ "ໂມງຊີວະພາບ" ເພາະສິ່ງນີ້ເປັນການຄວບຄຸມເວລາການເຮັດວຽກຂອງຮ່າງກາຍ ທັງຍັງກຳນົດຊ່ວງເວລາໃນການຫຼັ່ງຂອງຮໍໂມນ ແລະ ກຳນົດອຸນຫະພູມໃນຮ່າງກາຍອີກດ້ວຍ. ຜົນວິໄຈທາງວິທະຍາສາດບອກວ່າ ຮ່າງກາຍຂອງມະນຸດມີການຈັດສັນຮໍໂມນບໍ່ຄືກັນ ເຮັດໃຫ້ມີບາງຊ່ວງເວລາທີ່ຮ່າງກາຍເຮັດວຽກໄດ້ດີກວ່າຊ່ວງເວລາອື່ນໆເຊັ່ນ "ຕອນເຊົ້າ" ເຊິ່ງເປັນເວລາທີ່ເໝາະກັບວຽກທີ່ຕ້ອງໃຊ້ຄວາມຄິດສ້າງສັນເຊັ່ນ: ງານຂຽນ, ງານສິນລະປະ, ຊ່ວງເວລານີ້ຖືກພິສູດໂດຍນັກວິທະຍາສາດແລ້ວວ່າເປັນຕອນທີ່ສະໝອງເຊື່ອມໂຍງຂໍ້ມູນໄດ້ດີກວ່າຊ່ວງເວລາອື່ນ. ນອກຈາກນັ້ນ, ຍັງເປັນຊ່ວງເວລາທີ່ສະໝອງສ່ວນໜ້າ (Prefrontal - Cortex) ເຮັດວຽກໄດ້ດີທີ່ສຸດອີກດ້ວຍ ເພາະຍັງບໍ່ມີການຕັດສິນໃຈ ຫຼື ເລີ່ມຄິດວຽກ. ດັ່ງນັ້ນ, ສະໝອງຈຶ່ງໂລ່ງ ແລະ ພ້ອມຮັບໄອເດຍໃໝ່ໆຫຼາຍກວ່າເວລາອື່ນ. ນອກຈາກການຄິດງານສ້າງສັນໃນຕອນເຊົ້າແລ້ວ ກໍຍັງມີອີກຊ່ວງເວລາທີ່ຈະຊ່ວຍເພີ່ມຄວາມຄິດສ້າງສັນຂອງເຮົານັ້ນ ກໍຄືຊ່ວງເວລາທີ່ເຮົາຢຸດເຮັດວຽກແລ້ວປ່ຽນບັນຍາກາດໄປເຮັດກິດຈະກຳທີ່ມັກ ເຊັ່ນ: ອອກໄປຢ່າງຫຼີ້ນ ຫຼື ອ່ານໜັງສືທີ່ມັກ, ເຮົາເອີ້ນຊ່ວງເວລານີ້ວ່າ "Newton Phase" ເຊິ່ງມີທີ່ມາ...

Read More

ນັກພັດທະນາແອັບແມ່ນຫຍັງ? What is an App Developer?

ເມື່ອເວົ້າເຖິງເຕັກໂນໂລຢີແມ່ນມີຫຼາກຫຼາຍສາຂາໃຫ້ເຮົາເລືອກ ໜຶ່ງໃນນັ້ນມີສາຂາໜຶ່ງທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມເພີ່ມຂຶ້ນເລື້ອຍໆເຊິ່ງສາຂານັ້ນແມ່ນ “ການພັດທະນາແອັບ”. ໃນລາວເຮົາສາມາດເຫັນໄດ້ວ່າຫຼາຍທຸລະກິດໄດ້ເລີ່ມຫັນເປັນດີຈີຕອນ ແລະ ຫຼາຍໆແອັບກໍຖືກພັດທະນາຂຶ້ນມາເພື່ອຊ່ວຍໃນການບໍລິການລູກຄ້າ ພ້ອມທັງເຮັດໃຫ້ການດຳລົງຊີວິດຂອງເຮົາງ່າຍຂຶ້ນເຊັ່ນ: ເຮັດທຸລະກຳຂອງທະນາຄານຜ່ານແອັບ, ສັ່ງອາຫານ, ຈອງທີ່ພັກ, ຊື້-ຂາຍເຄື່ອງ ແລະ ອື່ນໆ ສະນັ້ນນັກພັດທະນາແມ່ນເປັນທີ່ຕ້ອງການຂອງຕະຫຼາດແຮງງານຫຼາຍ. ມື້ນີ້ເຮົາຈະມາຊຳແຫຼະອາຊີບນີ້ກັນນນນນນນນນ ນັກພັດທະນາແອັບແມ່ນຫຍັງ? (What is an App Developer?) ນັກພັດທະນາແອັບແມ່ນວິສາວະກອນຊອບແວຊຶ່ງເຮັດໜ້າທີ່ສ້າງ, ທົດສອບ ແລະ ຂຽນໂປຣແກຣມສຳລັບຄອມພິວເຕີ, ໂທລະສັບມືຖື ແລະ ແທັບເລັດ. ໂດຍທົ່ວໄປແລ້ວນັກພັດທະນາແອັບຈະເຮັດວຽກເປັນທີມ, ຄິດຫາໄອເດຍ ແລະ ແນວຄວາມຄິດສຳລັບຜູ້ໃຊ້ທົ່ວໄປ ຫຼື ຕາມຄວາມຕ້ອງການສະເພາະຂອງລູກຄ້າ. ນັກພັດທະນາແອັບຕ້ອງເຂົ້າໃຈພາສາທີ່ໃຊ້ໃນການຂຽນໂຄດ ແລະ ວິທີໃຊ້ພາສານັ້ນ ນອກນີ້ກໍອາດຈະຕ້ອງໄດ້ເຮັດວຽກຮ່ວມກັບນັກອອກແບບ (UX/UI designer), ນັກວິທະຍາສາດຂໍ້ມູນ (data scientists), ແລະ ຜູ້ຊ່ຽວຊານດ້ານຊອບແວ (software engineer) ຄົນອື່ນໆເພື່ອສ້າງແອັບ, ທົດສອບ ແລະ...

Read More

10 ປະການ ຂອງການອອກແບບທີ່ດີມີຫຍັງແດ່?

ການອອກແບບຂອງເຮົາດີພໍແລ້ວ ຫຼື ຍັງ? ລອງມາກວດເບິ່ງ 10 ຂໍ້ຕໍ່ໄປນີ້ເລີຍ!!! . ທຸກຢ່າງໃນໂລກລ້ວນແຕ່ຕ້ອງມີການອອກແບບກ່ອນທີ່ຈະເກີດຂຶ້ນແທ້ ຖ້າບໍ່ມີການຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈໃດໆເລີຍ ທຸກຄົນກໍສາມາດປະກອບອາຊີບເປັນນັກອອກແບບໄດ້…ແຕ່ຖ້າມີການຄຳນຶງເຖິງປັດໄຈຕ່າງໆແລ້ວ ແບບໃດທີ່ເອີ້ນວ່າ "ການອອກແບບທີ່ດີ" ມື້ນີ້ Comet ຈະພາທຸກຄົນໄປຫາຄຳຕອບກັນ!!! . 1. ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງເປັນນະວັດຕະກຳ🤓 . ເມື່ອມີໂອກາດໃນການອອກແບບສິ່ງຂອງໃດໜຶ່ງ ເຮົາຕ້ອງແນ່ໃຈວ່າການອອກແບບຂອງເຮົາເຮັດໃຫ້ເກີດສິ່ງໃໝ່ໆ ທີ່ມີເອກະລັກສະເພາະຕົວ ແລະ ເປັນສິ່ງທີ່ດີທີ່ສຸດໃນຕອນນັ້ນໃຫ້ໄດ້! . 2. ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງເຮັດໃຫ້ສິນຄ້າມີປະໂຫຍດ👍 . ໜຶ່ງໃນປັດໄຈທີ່ໃຊ້ວັດແທກຄວາມສຳເລັດຂອງການອອກແບບ ກໍຄືປະໂຫຍດຂອງມັນເອງ ໂດຍຈະມີລະບົບການໃຊ້ງານ ຫຼື ໜ້າທີ່ທີ່ສະເພາະເຈາະຈົງ ແລະ ອາດຈະຕ້ອງຫຼຸດຜ່ອນບາງຢ່າງທີ່ອາດຈະເຮັດໃຫ້ປະໂຫຍດຂອງມັນຫຼຸດລົງໄປ. . 3. ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງມີຄວາມງົດງາມ💐 . ຄວາມສວຍງາມຂອງການອອກແບບຈະເຮັດໜ້າທີ່ເປັນຄວາມສຸກທາງສາຍຕາສຳລັບຜູ້ໃຊ້ງານຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ແຕ່ຢ່າລືມຄຳນຶງເຖິງລະບົບທີ່ເຮົາວາງໄວ້ນຳ ງາມຢ່າງດຽວບໍ່ໄດ້! . 4.ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງເຮັດໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານເຂົ້າໃຈໃນສິນຄ້າຂອງເຮົາ🤔 . ຈະຕ້ອງມີຄວາມຊັດເຈນໃນຕົວເອງບໍ່ຊັບຊ້ອນຫຼາຍເກີນໄປ ແລະ ງ່າຍຕໍ່ກັບການທຳຄວາມເຂົ້າໃຈຂອງຜູ້ໃຊ້ງານ. . 5. ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງບໍ່ລົບກວນຜູ້ໃຊ້ງານ🤫 . ຕ້ອງມີຄວາມເປັນກາງ ແລະ ເປັນຜູ້ຊ່ວຍນຳທາງແຕ່ບໍ່ແມ່ນຜູ້ຊີ້ນຳ, ຕ້ອງປ່ອຍໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ງານສຳຜັດປະສົບການການໃຊ້ງານດ້ວຍຕົວເອງ. . 6.ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງມີຄວາມຊື່ສັດ😌 . ເວົ້າຫຍັງໄວ້ຕ້ອງເຮັດໃຫ້ໄດ້! ນັກອອກແບບຕ້ອງສ້າງສັນຜົນງານອອກແບບຢ່າງມີຈະລິຍະທຳ ແລະ ສັນຍາຕ້ອງເປັນສັນຍາ ບອກໄວ້ວ່າມີ…ກໍຕ້ອງມີ! . 7.ການອອກແບບທີ່ດີ ຕ້ອງມີຄວາມຄົງທົນ💪 . ການອອກແບບທີ່ດີນັ້ນຕ້ອງຢູ່ເໜືອການເວລາ...

Read More